Avaluació vs calificació
És ben sabut per tots i totes, que aquest any ha sigut un poc estrany. Certament treballar amb mascareta, mantenint les distancies i demés, desnaturalitzava un poc l’assignatura, almenys en la seva segona part.
Com bé he comentat alguna volta, vinc de realitzar el TAFAD, per la qual cosa, molts dels aspectes treballats a l’assignatura ja els coneixia. A més, a segon, en l’assignatura didàctica de l’educació física, també havíem treballat i dut a la pràctica molts d’aquests conceptes (jocs modificats, jocs de bat i camp, jocs alternatius...), en resum estic “fart” de realitzar jocs. Però, he de reconèixer que Irene ha tingut molt bones idees, i en la majoria dels jocs proposats m’he sentit motivat a l’hora de treballar, a pesar de ja tenir un bon bagatge jugant.
Pel que respecta a la part de pilota valenciana, tal volta no soc massa bon jugant, però certament es tracta d’un esport que m’encanta, així com es nota que li encanta a Dani, qui, per a mi, ha sabut transmetre’ns eixa passió per la pilota valenciana.
Però si crec que he trobat en falta treballar l’atenció a la diversitat dins de les pràctiques proposades a l’aula. Cada volta més anem a trobar-nos xiquets i xiquetes amb alguna discapacitat o problema de salut a l’aula i considere que sols una assignatura durant tota la carrera (sempre que no s’opte per especialitats enfocades als alumnes NESE) es queda molt curta. Per eixe mateix tema, crec que seria hagués estat interessant treballar l’atenció a la diversitat dins dels jocs treballats.
He de dir, que l’any passat a estigué de SICUE a Tenerife, i vaig tenir una assignatura molt similar a aquesta, per al qual cosa, moltes de les coses que he aprés per al meu futur com a docent, ja les portava apreses de l’any passat, per la qual cosa, ja partia amb uns coneixements previs recents.
En quant al tema d’heteroavaluació, coavaluació i autoavaluació tinc les següents opinions:
Respecte als docents, crec que han fet el que han pogut amb el poc de temps del qual han disposat. M’ha semblat que han estructurat bé l’assignatura i s’han coordinat de forma adequada. A més, en el cas d’ambdós, s’ha notat que els agrada allò que fan, i açò em fa tenir una bona predisposició cap a l’assignatura.
En quant al tema de
la coavaluació, crec que tots han ficat de la seva part per què les sessions
sortiren de la millor forma possible, i han tingut una actitud positiva davant
de l’assignatura, a pesar què és un any difícil. Entre el tema COVID, la
càrrega d’assignatures i tasques i demés.
Pel que fa l’atoavaluació,
reconec que la meva actitud cap a l’assignatura no ha sigut tal volta la de
donar el meu 100%. Certament m’he sentit més motivat amb la primera part de l’assignatura,
doncs la pilota valenciana és, per a mi, un dels must que sí o sí es trobarà
present a les meues futures programacions. Però es cert que no ha sigut l’any
que més motivat he estat. El tema COVID, anar setmana sí setmana no, tenir un
treball alternativament amb la carrera i demés tal volta m’ha portat a no ser
capaç de donar el meu 100%.
Per últim, si
tingués que donar una calificació a l’assignatura, seria un 7’5 a la part de
pilota i un 7 a la de jocs.
Moltes gràcies Óscar per les teues reflexions sobre l'assignatura; són de molta ajuda.
ResponElimina